کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران

راه‌های ارتباطی با کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران

کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران یک تشکل صنفی، علمی و فرهنگی است که با رویکرد برقراری ارتباط، انتقال اطلاعات و تجارب به منظور اعتلای دانش معماری اعضاء که اکثریت دانش آموختگان رشته معماری دانشکده (پردیس) هنرهای زیبا هستند، به فعالیت خود ادامه می دهد.

نطفه اصلی شکل گیری کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران را می توان در گردهمایی روز شنبه ۵ اسفند ۱۳۷۴ مطابق با ۲۴ فوریه ۱۹۹۶ میلادی  جستجو کرد. در این گردهمایی که به همت تعدادی از فارغ التحصیلان دوره های مختلف معماری و هیئت مؤسس کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران، به منظور معرفی فعالیت های انجام شده و برنامه های آتی کانونِ در شرف تأسیس برگزار گردید حدود ۳۰۰ تن از دانش آموختگان معماری دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران در آمفی تاتر دانشکده گرد هم آمدند.

کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران در این سال ها، فعالیت های گوناگونی را پایه گذاری و اجرا کرده است. از جمله آنها می توان به برگزاری مجامع عمومی سالانه، مشارکت در برگزاری مسابقات معماری، برگزاری مسافرت های گروهی، سخنرانی ها، سمینارها و همایش های معماری، نکوداشت اساتید پیشکسوت دانشکده، برپایی کارگاه های علمی معماری، برپایی مهمانی های خانوادگی سالانه و… اشاره نمود.